V této úloze děti procvičují v jakém směru mohou pěšci brát soupeřovy figurky.

Mnoho dětí si na počátku, kdy se učí hrát šachy, plete pohyby pěšců na šachovnici. Úloha je opět rozdělena od nejlehčí až po složitější obtížnost. Při řešení úlohy si děti musí uvědomit jaké jsou pohyby pěšců, když chtějí brát soupeřovy figurky. Důležité je také pamatovat si, že bílé fugurky jdou z druhé řady nahoru, černé ze sedmé řady dolů. 

Nešachový úkol byl tentokrát zaměřen na časovou osu a posloupnost. V této lekci jsme výjimečně nehráli šachy, ale zahráli jsme si figurkové pexeso. Moc příjemná změna. Pexeso obsahuje obrázky jednotlivých šachových úloh a my jsme si mohli zhodnotit, které již máme hotové a které nás ještě čekají.

Na závěr jsme zvládli i omalovánku.

 

Sdílení