Takový náš velký malý projekt… V tomto týdnu jsme se s dětmi vrhli na téma země, voda, vzduch.

Vytvořili jsme si své první lapbooky. 🙂 V našem podání s malými dětmi 3 a 4 roky se jedná o jednoduchý lapbook, na kterém jsme kromě získání nových znalostí o naší planetě, trénovali stříhání, barvičky, přiřazovali tématické kartičky, lepili, vybarvovali a hledali stíny dopravních prostředků. S některými činnostmi jsem dětem trošku pomohla, ale snažila jsem se asistenci omezit na minimum tak, aby si děti na svém lapbooku pracovali sami. Na konci týdne hrdě ukazovali svým maminkám a tatínkům… ” víš, tohle je země a strom, tady voda….. ” a tak naše týdenní snažení mělo smysl a většinu dětí bavilo. Děti, které chodí do školičky na jeden den v týdnu, jsme zapojili do tématu a měli pracovní list se zjednodušeným vyobrazením

Kartičky máme z knihy “Montessori aktivity pro děti”. Jedny jsou zalaminované a přiřazujeme ke skleničkám, které znázorňují zemi, vodu a vzduch. Druhé jsou okopírované a děti lepily do lapbooku a vybarvovaly. A protože děti ještě neumí číst, mají u názvu každé strany vlepené malé obrázky země, vody a vzduchu. Titulní strana je jednoduchá… planeta Země, na které jsme si ukázali zemi, vodu a vzduch. Dolní obrázek je naše místo u řeky, kam chodíme na procházky a házet kamínky do vody a můžeme tak to, o čem si povídáme vidět reálně v přírodě. Tutilní strana k dispozici zde…

Nedávno jsem zde na webu psala o elipse, jako o jednom z prvků Montessori pedagogiky. Zmínila jsem také, že do chůze na elipse zapojíme komponenty probíraných témat. Děti zkoušely nosit skleničky se zemí, vodou a vzduchem a šlo jim to moc hezky. 😀 Přirozeně se tak naše téma dostalo o level výše a dosáhlo důležitosti. O elipse více zde http://beskydska-skolicka.cz/2017/04/23/elipsa/.

Sdílení